theeess.blogg.se

DEN BLOMSTERTID NU KOMMER...

Publicerad 2015-05-26 11:24:00 i livet,

Maj månad når snart sitt slut och nu står sommaren och knackar på dörren. Jag längtar så fruktansvärt mycket efter sommarsemestern, dock blir det bara två veckor i år då jag fått den tidiga perioden. Det känns onödigt att vara ledig i juni så jag sparar de semesterdagarna till hösten/vintern. Det blir min första riktiga "semester", dessutom har M samma veckor som jag så vi ska passa på att njuta av ledigheten tillsammans. Förhoppningsvis får vi fint väder (läs varmt/soligt) så vi kan spendera mycket tid på sjön. Båtlivet är något som M och hans familj introducerade för mig för några år sen och jag blev såld direkt! Jag och M pratar ofta om att vi vill ha en större båt i framtiden men för tillfället duger våran Selco ypperligt. Hur som helst, några veckor kvar innan man får njuta av fjorton dagars ledigt.
 
Det är snart dags att göra sig i ordning och åka till jobbet för första gången på tio dagar. Ja, jag har ju tjuvsmakat lite på semestern för att vara helt ärlig. Förra söndagen flög jag, M och våra vänner till Rhodos och har spenderar en varm/solig vecka i Ixia. Det har varit en riktig toppenvecka med massa fina upplevelser, skratt och lata dagar. Vi har inte festat alls utan istället bara tagit det lugnt vilket passade mig perfekt. Vi hyrde bil en dag och besökte Lindos, vilken pärla. Vi var också in till Rhodos stad två kvällar, en riktigt mysig stad. Självklart såg vi eurovision på lördagen och M väckte mig (kvällstrött) när röstningen drog igång. Kul att Måns tog hem segern åt Sverige. Det enda som varit negativt med resan var val av hotell. På solresors hemsida hade hotellet fått en fyra i betyg men det stämmer inte enligt mig. Tråkiga rum men hårda sängar och AI-maten var ok de första dagarna sen blev den alldaglig och smaklös. Den godaste maten vi åt var en gyrospita för två euro, skulle kunna äta en varje dag, mums säger jag bara! Hur som helst så flög vi hem i söndags och när vi landade stod Ms pappa och väntade på oss. Det är tacksamt att bli hämtad på Arlanda med bil när man är trött efter en resan. 
 
Nu tillbaka till vardagen. Jobb står som sagt på schemat och det blir en mjukstart på fyra pass innan jag är ledig i helgen. Har under resan haft kontakt med min kollega A och det verkar som att vi kommer få jobba varannan helg i sommar p.g.a personalbrist. Landstinget Dalarna känns i dagsläget som ett skämt, massa vårdplatser kommer att stängas under sommaren och jag är inte säker på att alla öppnar igen till hösten. I dagsläget erbjuds ett bonussystem för att locka sjuksköterskor till vårdavdelingarna men det verkar inte fungera. För mig innebär det högre lön utan förändrad arbetssituation, förutom i sommar då. Just nu väntar vi med spänning för att se hur det ska bli i framtiden. Nej nu rinner tiden iväg, dags att slå på plattången och slänga lite make up i ansiktet. 
 
That's all for now ♡
 
 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela