theeess.blogg.se

NU NALKAS VÅREN...

Publicerad 2015-03-08 22:57:00 i livet, träning,

Mars månad är här vilket betyder att våren sakta men säkert kommer smygande och det glädjer mig otroligt mycket. Jag längtar så efter solens varma stålar, ballerinaskor, tunnare kläder och solbrillorna. Den mesta snön har försvunnit men tyvärr kan man inte vara säker på att det inte kommer mer, lever dock på hoppet att vintern nu gått i ide. Det är i alla fall ljust allt senare om dagarna vilket gör att man får så mycket mer energi och ork. Nu ska bara gråa kalla Borlänge bli lite grönt också. 
 
Februari bestod mest av jobb. Nu är jag äntligen tillbaka på Kardiologen och jag är så glad att jag sökte tjänsten i höstas fast jag inte trodde att jag skulle få den. Det är såklart mycket nytt och en hel del svåra saker att lära sig men jag älskar den utmaningen. Det är härligt att gå till jobbet med ett leende på läpparna och känna samma glädje efter ett arbetspass. Jag önskar bara att fler avdelingar på lasarettet ska få ordning på personalbristen Det känns sorgligt att vi inte är tillräckligt många sjuksköterskor så att avdelningarna kan hålla öppet. De senaste veckorna har också influensan härjat vilket varit otroligt tufft. 
 
Förutom jobbet så har jag tränat en hel del under de senaste veckorna. Jag köpte ett träningskort på friskis och drog igång med några pass i veckan. Det finns en hel del pass som jag inte kommer gå på igen om jag ska vara ärlig. Det känns ändå som jag har hittat en träningsform som passar mig riktigt bra, framförallt jympan. Träningen har dessutom hjälpt mig att bli kvitt min hemska spänningshuvudvärk. Tyvärr så tog jag i lite för mycket senaste passet så jag fick ont i ryggen och har fått vila några dagar efter en smärtsam akutmassage. Lite blåmärken och tejp har dock gjort susen så nu drar jag igång igen fast lite lugnt så kroppen hänger med. Dags att krypa ner och sova lite så man orkar med nästa intensiva vecka! 
 
That's all for now ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela