theeess.blogg.se

SAMMANFATTNING AV 2014

Publicerad 2015-01-01 23:57:00 i livet,

Beskriv året med tre ord.
Händelserikt, utmanande och otroligt roligt.

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Jag tog min sjuksköterskeexamen efter tre år av tuffa och spännande studier. Jag fick min första fasta anställning och tog därmed första riktiga klivet ut i arbetslivet. Blev ägare till en Audi A3 under sommaren. Jag och min sambo blev hundägare på heltid vilket är hur underbart som helst. 

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag sa upp mig från mitt nuvarande jobb på infektionskliniken då jag blivit erbjuden en fast anställning på kardiologen. Det känns tråkigt att sluta efter så kort tid, det är en härlig arbetsgrupp och jag har lärt mig jättemycket. Kardiologi är dock det som jag vill jobba med och jag är glad över att får återvända dit.

Har du blivit bättre på något?
Jag har blivit bättre på att lita på mig själv, att lyssna på min magkänsla och att inte fastna i dåliga tankar. De framsteg jag gjort är jag väldigt stolt över men jag vet att jag har mycket kvar att jobba med. I mitt yrke som nyutexaminerad sjuksköterska är just dessa tre egenskaper viktiga för att må bra i sig själv. Jag har också blivit bättre på att ta konstruktiv kritik, jag har lärt mig att se det som verktyg för personlig utveckling. 

Vad var extra dåligt med året?
Det jag har upplevt är att negativa saker ibland har fått för stor plats i min vardag. Jag och M har haft många önskemål om framtiden och ställt höga krav på oss själva. Under året har det blivit tydligt för oss att vi inte riktigt är där vi vill vara och att det kommer ta lite tid innan vi når dit vilket skapar en hel del frustration.

Vad var extra bra med året?
Alla glädjefyllda stunder som gett ny energi. Middagskvällarna med vännerna, båtturerna, kärleken, närvaron av en underbar fyrbent vän. Något som kändes extra bra i år det var frihetskänslan infann sig när högskolestudierna äntligen var klara. Det kändes som jag äntligen kom i mål och att jag kunde sluta jaga mig själv.

Vad grät du till?
Allt! Jag är otroligt emotionell av mig och har nära till tårar, både ledsna och glada sådana. Jag grät av glädje när min bästa vän berättade att hon väntade barn igen. Jag grät i bilen här om dagen för att jag behövde det. Jag grät också av ilska när jag såg "Tillsammans mot cancer". För mig är det viktigt att gråta, det är bra för själen.

Lärde du känna några nya människor?
I år har jag tappat en del bekantskaper då en fas i livet gått över till en annan. Ny vänner har året givetvis bjudit på, jag har också stärkt min vänskap till gamla vänner.  

Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Byta jobb. Resa till Rhodos i maj. Umgås mer med de som får mig att må bra. Ge mig själv mer tid. Inte ställa orimliga krav. Träna för min hälsa. Satsa på kosten. Våga säga ja, våga säga nej. Bråka mindre. Älska mer. Våga ta dagen som den kommer.

That's all for now ♡

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela