theeess.blogg.se

ATT SPARA MINNEN

Publicerad 2014-10-30 16:44:00 i Allmänt,

Det har hänt mycket sedan jag hade en blogg sist, såhär i efterhand kan jag ångra att jag tog bort den. En blogg ger möjlighet att spara minnen, därför har jag börjat skriva igen. Hur ofta jag kommer skriv här, det vet jag inte. 
 
Färdigutbildad sjuksköterska, sambo och lycklig matte till vår lilla mops är några ord som beskriver mitt liv idag. Den femte juni tog jag min sjuksköterskeexamen efter tre år av tuffa studier. Idag jobbar jag på infektionskliniken på Falu lasarett, ett jobb som är väldigt utvecklande och som jag trivs bra med. Min underbara M och jag har varit tillsammans sedan februari 2008, och är idag förlovade. Vår lilla familj utökades nu under hösten då lilla mopskillen S flyttade hem till oss. Vi har varit hundvakt åt S sedan han var valp och när vi blev tillfrågade om vi hade möjlighet att ta över honom så svar svaret självklart! 
 
Vännerna är en viktig del av mitt liv och ju äldre man blir detsto mer planering krävs det för att kunna hitta tid att ses. När man var yngre så fanns tid till umgänge mer naturligt, idag blir man glad om man kan ses allihopa. Jag och M bjuder gärna in våra vänner på middag, de stunderna är några utav de bästa. I maj 2015 åker vi och ett kompispar till Rhodos, vilket ska bli så himla roligt. Det var längesen vi var på en solsemester och vi har aldrig åkt med vännerna. 
 
För att kunna njuta till max av Rodhos-resan har jag bestämt mig att det är dags att ta tag i kost och träning. Jag har under många år kämpat med ett sockerberoende som har gett mig diverse extrakilon. Under tiden jag bodde i Gävle så gick jag ner sjutton kilo, vilket jag var väldigt stolt över. Nu är de kilorna tillbaka, tyvärr. Jag är inte fixerad vid att väga minst eller att vara smal men såhär kan jag inte ha det. Jag har i dagarna börjar med LCHF och nu ska jag ge det en ärlig chans. Det betyder; inga kolhydrater, inget godis, ingen läsk, inga chips, inget fika! Två veckor med abstinens sen är det bara ren vilja efter det. Vad det gäller träningen så är jag så sjukt omotiverad men vad fan, nu gäller det att skärpa sig och inte göra allt så svårt. No more excuses. 
 
That's all for now ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela