theeess.blogg.se

ATT GE SIG SJÄLV TID

Publicerad 2014-11-04 13:23:00 i kost, träning,

November är här, dagarna går så fort. Det har varit mycket jobb nu men idag njuter jag av att vara ledig. Planen för dagen var att jag skulle simma, väskan packade jag redan igår. När jag vaknade skulle jag bara titta in på maserhallens hemsida för att kolla när de öppnade. Öppettiderna var det inget problem med, dock var relaxavdelingen bara öppen för män idag vilket gjorde att jag bestämde mig för att träna hemma istället. Jag åt ett ägg för att inte behöva träna på tom mage. Jag slängde även ihop lite LCHF-ostfrallor innan jag drog igång. 
 
Det är ett bra tag sedan jag tränade, och det kändes idag måste jag säga. Jag har aldrig varit ett stort fan av hemmaträning men vid en förändring är det viktigt att börja med en positiv inställning. För ett tag sedan laddade jag hem appen Popsugar, en träningsapp med massa bra lagom långa träningsklipp. Idag var första gången jag använde appen, knåpade ihop ett lagom långt program och körde igång. Det blev ett ganska bra program, en del saker kunde jag inte genomföra på grund av min vikt, dåliga flexibilitet och kondition. Dagens överraskning blev yogan. Tidigare erfarenhet av yoga har inte varit de bästa men idag var känslan annorlunda, jag mådde bra i rörelsena och kände mig otroligt rofylld. Träning och stretch kombinerat, jag tror jag har hittat en ny favorit! 
 
För att avsluta träningspasset på ett bra sätt så unnade jag mig femton minuters avslappning. Det var jätteskönt att ge sig själv lite tid att stressa ner och starta om. Jag har lovat mig själv att göra det oftare, det handlar om att prioritera sig själv tio minuter om dagen. Nu ska jag bara ta det lugnt och fortätta njuta av lite egentid med S. Nu är träningen igång, det viktigaste är att jag uppmuntrar mig själv att fortsätta röra på mig på och att variera träningen. Hittils har det gått bra med kosten, jag har inte fuskat utan försöker hela tiden lära mog vad jag kan äta. Det har inte varit jobbigt att inte äta sötsaker, det går faktist bättre denna gången. Än så länge har jag inga abstinensproblem men det gäller att verkligen äta regelbundet. Nu ska jag och S ut på en liten runda i regnet innan lunchen. 
 
That's all for now ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela