theeess.blogg.se

VINTERVÄRLD

Publicerad 2014-12-28 22:27:00 i livet, omvärlden,

Julen är firad med massa god mat, gott sällskap och fina julklappar. Firandet i småland var jättemysigt och vi blev ordentligt bortskämda av mina underbara föräldrar. Helgens höjdpunkt var när jag fick veta att jag fått ett jobb jag sökt, mitt drömmjobb, snacka om bra julklapp! Tyvärr var helgen inte lika bra för vårt lilla hjärta S, han var med om en kloklippningsincident och ett krampanfall. Krampen berodde troligtvis på stress och vätskebrist. Det gjorde ont i mattehjärtat att se han så dålig, det viktigaste är att han mår bra nu. Vi var borta torsdag-måndag, skönt att få komma bort men ack vad skönt det var att få komma hem. Jag var inte ensam om att känna så, S skuttade runt av glädje när han äntligen fick komma hem. Kvällen avslutades på bästa sätt; en god natts sömn i vår sköna säng.
 
Väl tillbaka i vardagen så tog M julledigt och jag laddade upp inför fyra pass på jobbet. Jag började med att berätta för min chef att jag skulle säga upp mig. Konstig känsla att säga upp sig, spännade och lite nervkittlande. Jag trivs bra på mitt nuvarande jobb men något lockar mig tillbaka till mitt förflutna på kardiologen. Julaftons förmiddag spenderade jag på jobbet sen direkt hem till svärföräldrarna för att äta ett gott julbord och spela klappspelet. Det var tyvärr inte mitt år i år men M vann desto fler klappar, bra sådana dessutom. Vi avslutade med att lotta ut allas "dyrgrip", jag fick en amarula. Det var en lugn och mysig julafton och ett fint avslut på julfirandet. 
 
De senaste dagarna har jag varit njutit av lite ledighet, min tredje lediga helg. Jag har jag ladda upp batterierna inför kommande jobbvecka. Igår hade vi kompisarna här på lite mat och film. Alltid lika trevligt att träffas allihopa och umgås. Idag har jag och S varit ute på en långpromenad med fina vänner. Det är så roligt för S att han fått några fyrbenta kompisar att busa med. Det var riktigt kallt ute idag, kylan bet i kinderna och lilla S frös ganska mycket sista biten. Trots kylan var det en härlig prommenad, solen sken och naturen visade sig från sin bästa sida. Nu återstår bara tre dagar av året, tvåtusenfjorton har gått så himla fort. Nyår kommer också att spenderas på jobbet, fredag blir min ända lediga dag nästa vecka så nu ska jag passa på att njuta av kvällen.
 
That's all for now ♡
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela