theeess.blogg.se

DECEMBER

Publicerad 2014-12-14 23:10:00 i min resa, omvärlden,

Det gick inte som planerat, det gick inte alls. Jag är ganska besviken på mig själv men jag får ta nya tag efter nyår. Jag skulle kunna se det som ett misslyckande men det kommer jag inte att göra. Att börja i uppförsbacke kanske inte var det bästa beslutet. Nä, det får bli ett nytt klyschigt nyårslöfte och jag ska ge järnet för stt uppfylla det. Jag ska under bilresan ner till småland försöka göra en hållbar plan. Hur ska jag lägga upp kosten och tänigen för att bibehålla motivationen men samtidigt nå mina uppsatta mål? Den som ändå visste svaret på den frågan!
 
På torsdag går resan ner till de småländska skogarna. Det har gått sex månader sen jag var där sist, tiden går så himla fort. Då firade vi min sjuksköterskeexamen nu ska vi fira jul. Jag ska hinna med en hel del innan torsdag och samtidigt jobba. Det kommer sluta med att jag somnar av utmattning i bilen påväg ner och stackars M får köra. Vi blir borta torsdag till måndag, en långhelg. Visst ska det bli skönt att komma bort men jag vet att jag kommer längta hem till Dalom. Det tog inte många månader innan jag kände mig hemma här uppe, den känslan har jag tyvärr inte känt under min uppväxt. Jag har världens bästa föräldrar, trots våra olikheter, men jag tyckte inte om att växa upp i ett litet samhälle där allt stydes av bakgrund och popularitet. När jag bröt mig fri och tog min egen väg så kändes det som om jag kom hem. Det är därför "hemresan" inte bara får mig att känna glädje utan också en del vemod.
 
Idag är det fjortonde december och musikhjälpen har precis tagit slut. De samlade in över trettio miljoner till kampen för att stoppa HIV. Vilket jobb de har gjort tillsamans med svenska folket. Trettio miljoner är mycket pengar som kan hjälpa många drabbade. Jag har inte följt musikhjälpen så mycket tidigare men i år har jag faktist lyssnat/tittat en del. Det jag kommer ta med mig från detta året är Linnea Henrikssons otroligt berörande tal. Hon sa allt som behöde sägas på bara någon minut. Jag har inte riktigt vetat vem hon var förut men hon har genom rutan visat att hon är en fantastisk människa. Fantastiska är även Kodjo och Petter, vilken trio de fick tag på. All kärlek till dem och jag hoppas att pengarna kommer sprida mer ljus och hopp för de som lever med HIV.
 
That's all for now ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela